این بزرگترین روند رایحه در حال حاضر است

همیشه عطرها مخصوص خانمها و آقایان عرضه نمی شد. و همانطور که نسل های جدید استقبال می کنند و به شکل گیری دنیای روان تری کمک می کنند ، صنعت عطر نیز در کنار آن حرکت می کند.

درس تاریخ

در مصر باستان ، از عطر به عنوان راهی برای تکریم خدایان در مراسم مذهبی استفاده می شد. رومیان و یونانیان از یاسمن و رایحه های گلهای دیگر برای پوشاندن بوی بدن خود استفاده کردند. عطر ساز نسل پنجم بن کریگلر از خانه عطرهای حرفه ای کریگلر می گوید: “حتی در کتاب مقدس آمده است که باید برای پوشاندن بوی بدن خود عطر و بوی خود را بچرخانید ، اما هیچ داستانی در مورد جنسیت وجود ندارد.”

به گفته کارشناس عطر سو فیلیپس ، بنیانگذار The Scentarium ، تا سال 1921 هنگامی که Chanel شماره 5 خود را معرفی کرد ، رایحه جهانی بود و کوکو شانل آن را برای زنان به بازار عرضه کرد. وی توضیح می دهد: “این به دنبال انبوهی از” عطرهای طراح “دیگر نیز برای خانم ها مانند Dior و Arpège به بازار عرضه شد و ناگهان” عطر “نام عطر مرتبط با زنان شد.” “مشهورترین ادکلن مردانه آمریکایی در واقع به عنوان رایحه ای زنانه با نام” Early American Old Spice “شروع به کار کرد ، اما کاملاً شایع شد ، بنابراین در سال 1937 دوباره به عنوان” Old Spice “منتشر و برای مردان هدف قرار گرفت ، بنابراین بازاریابی “ادکلن” برای آقایان را آغاز کرد. ” لیندا لووی ، رئیس بنیاد عطر ، می گوید: در دهه 1940 و بعد ، “بازاریابی و تبلیغات معطر با تمرکز بر جذب مردان یا زنان در نقش های کلیشه ای جنسی بسیار سنتی جنسی شد.”

نقطه عطف

در سال 1994 ، همه چیز تغییر کرد وقتی کالوین کلاین CK ONE با صدای بلند به بازار آمد. لوی می گوید: “CK ONE یک نقطه عطف مهم در تاریخ عطر محسوب می شود زیرا در صنعت یک اخلال کننده بود و اولین عطری بود که به عنوان یونیسکس یا جهانی به بازار عرضه شد ، همانطور که در حال حاضر این عنوان را در The Fragrance Foundation نامگذاری کرده ایم.” آلبرتو موریلاس ، یکی از عطاری هایی که بوی رادیکال را ایجاد کرد ، در مورد تغییر بازی تأمل می کند: «CK ONE فراتر از کدهای قدیمی جنسیت ، جنسیت و نژاد حرکت می کند و ایده آزادی را در خود جای داده است. کالوین کلین در مراحل اولیه خود تغییر فرهنگی جدیدی را به سمت عطرها و کدهای تک جنسیتی پیش بینی می کرد و در لحظه مناسب به آن متمایل شد. این عطر از آن زمان پرفروش ترین بوده است. “

ذهن مدرن

امروزه عطرهای زیادی وجود دارد که هنجارهای جنسیتی را تار می کند ، که به گفته لوی واقعاً وضعیت فعلی جامعه است و برای آینده خواهد بود. “این شامل Le Labo ، Tom Ford ، diptyque ، Byredo ، Maison Margiela ، Atelier Colonge و Jo Malone است که به طور گسترده ای شناخته شده اند. برخی از مارک ها ، مانند Boy Smells و Phluid Project ، روان بودن جنسیت را به عنوان یک حرف اصلی در بازاریابی خود معرفی می کنند. “

کریگلر همچنین متوجه تغییر قابل توجهی در رفتار مصرف کننده شده است زیرا افراد بیشتری برای آموزش رایحه به اینترنت روی می آورند. “من می توانم آن را با مشتریان جوان تر و حتی مشتریان مردمان ببینم: نگرانی در مورد آنچه” برای مردان “است و آنچه آنها می توانند و نمی توانند بپوشند کمتر وجود دارد. آنها بیشتر به یادداشت ها و مواد تشکیل دهنده و نحوه واکنش آنها با شیمی بدن و سبک زندگی علاقه مند هستند. عطر شخصی است – این مربوط به آخرین روند یا بهترین مواردی نیست که بازاریابی به شما می گوید. “

یادداشت های عشق

بدون توجه به جنسیت ، فیلیپس می گوید: “آمریکایی ها معمولاً دوست دارند بوی تازه و تمیز داشته باشند و این یادداشت ها به طور معمول در خانواده مرکبات مانند لیمو ، پرتقال ، ترنج ، علف سبز و نت های نسیمی ازن دریایی یافت می شوند. این بازگشت به وسواس تمیز کردن آمریکایی ها است. ” در سطح جهانی ، کریگلر به تمایل مردم به استفاده از رایحه هایی که باعث می شود احساس نزدیکی به طبیعت کنند ، اشاره می کند. “نت های تازه مانند ترنج و شکوفه پرتقال بسیار جهانی هستند ، اما همچنین نت هایی مانند پاچولی ، کهربا ، چوب صندل و دانه تونکا. و وانیل! این یک یادداشت است که همه این روزها دیوانه شده اند. این بسیار اعتیاد آور است و باعث می شود احساس راحتی کنید. “

تمرکز آینده

طبقه ای از فروشگاه های بزرگ را بدون بخشهایی برای آقایان و آقایان ، بلکه یک جشن بزرگ عطر را به تصویر بکشید. کارشناسان پیش بینی می کنند این آینده باشد ، اما آنها مطمئن نیستند که چه مدت طول می کشد تا به آنجا برسیم. موریلا می گوید: “من معتقدم که در حال حاضر در حال ورود به آن مرحله هستیم.” “بسیاری از خلاصه های مشتری که من دریافت می کنم ، بیانگر یک رویکرد تک جنسیتی برای ایجاد است ، و من دریافتم که بسیاری از الهامات و نکات مرجع من اکنون بدون جنسیت بوده و به جای استفاده از مواد خاص برای جنسیت ، به احساسی که سعی در برانگیختن آن دارم ، پیوند خورده است. کدها هرچه پذیرش جامعه از کنار رفتن کلیشه ها بیشتر شود ، روایت ما نیز به عنوان عطاری ها تغییر می کند. “

زبان جهانی

سه رایحه بدون جنسیت که در حال حاضر دوستشان داریم: یکی از رایحه های آزمایش زمان و دو تازه وارد امسال در صحنه.

Calvin Klein CK ONE (65 دلار)
فیلیپس می گوید: “این عطر روشن و تمیز ترکیبی اسپرت ، تازه و تمیز است که مردان و زنان را با رایحه های ترنج ، هل ، آناناس تازه ، پاپایا ، یاسمن ، بنفشه ، گل رز ، جوز هندی ، و مشک مورد توجه قرار می دهد.”

کریگلر آبراکادابرا (515 دلار)
کریگلر می گوید: “مردم عاشق این عطر تند- گلی شدند و پیرو آن فرقه باورنکردنی دارد.” “نسل جوان نیز آن را دوست دارد. این برای مردان و زنان به بازار عرضه نشده است ، و این صحبت از آنهاست. ”

ادو پرفیوم Orphéon (188 دلار)
در جشن 60 مارک تجاریهفتم سالگرد ، عطر ساز اولیویه پسوشو ادای احترام احساسی به محله سنت ژرمن پاریس در دهه 60: ترکیبی تازه ، گلدار و چوبی که توسط سرو و پاچولی لنگر انداخته است.

یک دکتر پیدا کنید

یک زیبایی جدید پیدا کنید “بهترین دکتر زیبایی” نزدیک تو






Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>