هر آنچه در مورد بیوتین باید بدانید

بیوتین اغلب به عنوان یک ماده اصلی در همه موارد از شامپوها گرفته تا محصولات حالت دهنده ذکر شده است ، و مکمل های مو ، پوست و ناخن ها بیش از هر زمان دیگری محبوبیت دارند – برخی از لثه ها بسیار خوشمزه هستند ، به همین دلیل برای شیرینی های بعد از ظهر به جای آب نبات (که من انتخاب می کردم!). با این حال ، همه به بیوتین احتیاج ندارند ، بنابراین ما با سه متخصص پوست برتر صحبت کرده ایم تا بتوانیم همه چیزهایی را که باید در مورد این تقویت کننده تقاضا برای مو ، پوست و ناخن ها بدانیم ، تهیه کنیم.

بیوتین چیست؟

به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود ، “بیوتین یکی از ویتامین های B کمپلکس است که به طور طبیعی در انواع مواد غذایی مانند تخم مرغ ، ماهی ، گوشت ، آجیل ، دانه ها و محصولات لبنی مصرف می کنیم – همچنین ما آن را به طور طبیعی از باکتری های روده تولید می کنیم “می گوید بورلی هیلز ، متخصص پوست CA ، آوا شمبان ، MD. وی گفت: “ویتامین های گروه B برای سالم نگه داشتن سیستم عصبی ما مهم هستند ، آنها از مواد مغذی حیاتی برای رشد جنینی در زنان باردار هستند و به سلامت پوست ، مو ، چشم و حتی کبد کمک می کنند. بیوتین همچنین در یک لیست گسترده از عملکردهای متابولیکی ، از جمله پردازش گلوکز ، چربی ها و پروتئین ها در سلول های ما نقش دارد. این ماده به تبدیل انرژی سلولهای بدن کمک می کند و نقشی اساسی در ساختن پوست سالم دارد. ” دکتر ژانت آلنبی ، متخصص پوست Delray Beach ، FL اضافه می کند که در صورت ابتلا به بیماری کلیوی ، بیماری سوor جذب یا استفاده از داروهای خاص ، سطح بیوتین در بدن کاهش می یابد.

چه فوایدی دارد؟

اگر کسی کمبود بیوتین داشته باشد ، ممکن است ناخن های خشک ، شکننده ، انتهای شکاف و شکستگی مو و همچنین پوست مات و ملایم را مشاهده کند. به گفته دکتر شبان ، بیوتین به تشکیل اسیدهای چرب کمک می کند که باعث ایجاد کشش ، قدرت و چگالی برای مو ، ناخن و پوست می شوند. وی گفت: “این ماده غذایی اغلب به عنوان” غذای مو “شناخته می شود و برای رشد مو و قدرت ناخن محبوب است.” “بسیاری از ما در واقع کمبود ویتامین B نداریم ، اما به نظر می رسد افزودن آن به رژیم غذایی باعث رشد قدرت و قدرت ناخن و رطوبت پوست می شود. با داشتن غذای غنی از بیوتین و پر از پروتئین در رژیم غذایی ، که به درستی توسط آنزیم ها تجزیه می شود ، بیوتین آزاد می شود و می تواند کار کند. ” بیوتین همچنین می تواند در درمان دیابت و مشکلات عصبی استفاده شود.

تفاوت آن هنگام استفاده موضعی درمقابل مصرف است؟

بیوتین به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از مو ذکر شده است ، از جمله شامپوها ، نرم کننده ها ، ماسک ها ، سرم ها و حتی آرایشگران. روچستر ، متخصص پوست نیویورک ، لسلی لوس ، MD می گوید که در صورت استفاده موضعی ، بیوتین باعث رشد سریع یا طولانی مو نمی شود ، اما ممکن است با تقویت فولیکول مو با استفاده مداوم ، موهای بلندتر و قوی تری ایجاد کند. “به خاطر داشته باشید: شواهد علمی نشان می دهد که تا زمانی که فردی دچار کمبود بیوتین نباشد ، بلع بیوتین یا اجرای یک رژیم موضعی مبتنی بر بیوتین تفاوت زیادی نخواهد کرد.”

دکتر آلنبی می گوید بیوتین بهتر است به عنوان یک مکمل خوراکی استفاده شود ، که وی در عمل زیبایی پوست خود استفاده می کند. وی خاطرنشان کرد: “من مکمل های خوراکی Skinade و Nutrafol را دوست دارم که برای بهبود سلامت و رشد پوست ، مو و ناخن استفاده می شود.” “ما معمولاً از آنها استفاده می کنیم اگر بیمار ریزش مو دارد یا درخشش پوست و موهای خود را از دست داده است.”

آیا موادی وجود دارد که نباید آنها را با بیوتین مخلوط کنید یا عوارض جانبی دارد؟

گرچه تداخلات دارویی به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود و نادر است ، اما برخی از بثورات پوستی و مشکلات گوارشی می توانند پس از شروع مصرف مکمل ها با استفاده از یک محصول موضعی جدید ایجاد شوند. با این حال ، دکتر لوس خاطرنشان می کند که مخلوط شدن بیوتین با برخی از داروها می تواند مضر باشد و عوارض جانبی بالقوه ای ایجاد کند. وی توضیح می دهد: “اگر سایر داروها یا مکمل ها را مصرف می کنید ، قبل از افزودن بیوتین به رژیم مکمل خود ، با متخصص پوست یا پزشک عمومی خود که دارای هیئت مدیره است صحبت کنید.” “توجه به این نکته مهم است که مشکلات مو و ناخن گاهی اوقات می تواند کمبود موارد دیگر را نشان دهد ، مانند آهن ، ویتامین D یا تیروئید پایین. اگر برای درمان مشکلات مو و ناخن رژیم بیوتین را در نظر دارید ، قطعاً با متخصص پوست یا پزشک خود صحبت کنید تا مسئله خود را به درستی ارزیابی و تشخیص دهید. بیوتین همچنین می تواند آزمایشات عملکرد تیروئید را تغییر دهد ، بنابراین داشتن این بحث ها قبل از شروع رژیم بیوتین ارجح است. “

دکتر شمبان خاطرنشان می کند که از دیگر عوارض جانبی احتمالی می توان به تأثیر بالقوه در کاهش قند خون اشاره کرد که می تواند برای افراد مبتلا به دیابت از آن آگاهی و نظارت داشته باشد.

بهترین روش های استفاده از بیوتین کدامند؟

اگر از محصولات موضعی استفاده می کنید ، ابتدا مطمئن شوید که پوست شما با فرمول سازگار است. برای کسانی که مسیر مکمل را ترجیح می دهند ، دکتر شمبان می گوید مکمل بیوتین اضافی معمولاً با یک رژیم غذایی متعادل لازم نیست. “مitسسات ملی بهداشت گزارش موافقت می کند که داده های کافی برای پشتیبانی بیشتر توصیه ها یا نیاز به مکمل وجود ندارد ، و بسیاری از پیشرفت های ذکر شده حکایت بیشتری دارند و از نظر بالینی با تحقیقات قابل توجه در مورد نکات نهایی در مورد این ادعاها در افراد سالم پشتیبانی نمی شوند. گفته شد ، بسیاری از بیماران من احساس می کنند که بهبودهایی را تجربه می کنند. بنابراین ، برای کسانی که آن را برای ظاهر مو ، پوست یا ناخن خود مفید می دانند ، برای استفاده مداوم ایمن است و به طور کلی تحمل می کند. “

اگر شما عضو کانون هواداران بیوتین هستید ، مهم است که بدانید در صورت مصرف زیاد این ویتامین می تواند عوارض جانبی مضر داشته باشد. دکتر لوس می گوید: “من بیش از 10 میلی گرم در روز به صورت مکمل توصیه نمی کنم و به طور کلی بیماران خود را هنگام استفاده از بیوتین برای اهداف آرایشی به حد متوسط ​​2 تا 5 میلی گرم در روز می رسانم.” و از آنجا که بیوتین یک ویتامین محلول در آب است ، هرگونه اضافی از بدن عبور کرده و به طور طبیعی دفع می شود.

یک دکتر پیدا کنید

یک زیبایی جدید پیدا کنید “بهترین دکتر زیبایی” نزدیک تو






Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>