پرونده های یخچال: کدام مواد غذایی را باید نگهداری کنید و برای پوست سالم بیندازید

ما وقت زیادی را صرف این می کنیم که چه محصولاتی را به ترتیب و به چه ترتیب روی پوست خود استفاده کنیم ، جای تعجب است که وقت اضافی برای در نظر گرفتن سایر فاکتورهای مهم دیگری که روی پوست ما تأثیر می گذارند مانند تغذیه و خواب داریم. وقتی صحبت از چیزی است که ما هر روز در دهان خود می گذاریم ، متخصصان می گویند انتخاب غذاهای مناسب برای خوردن (یا نوشیدن) و اینکه از کدام یک باید اجتناب کرد می تواند برای ما بیشتر از یک بطری جدید سرم باشد. در اینجا ، متخصصان تغذیه توضیح می دهند که کدام غذاها به شفافیت ، چاق بودن و جوانی پوست کمک می کنند و کدام یک از آنها بیشتر از فایده آسیب می رسانند.

ما همانیم که میخوریم

چرا فاکتور غذایی اینقدر مهم است؟ جنیفر هاناوی ، متخصص تغذیه می گوید ، “هر سلول در بدن شما از اجزای تشکیل دهنده رژیم غذایی ما ساخته شده است ، بنابراین اگر رژیم غذایی ناسالم بخوریم ، این در پوست ما نشان داده می شود.”

اگر مسائل بیرونی مانند آکنه ، شلی پوست یا حتی حساسیت پوست سر را که گسترش پوست صورت شماست کنترل می کنید ، می خواهید آنچه را که می خورید به طور منظم بررسی کنید تا بفهمید چه مواد مغذی در بدن شما وجود دارد برای رسیدن به قدرت از طریق برخی از این نگرانی ها “سلامت داخلی شما از خارج نشان داده می شود ، بنابراین اگر از التهاب رنج می برید ، می توانم ببینم که به دلیل قرمزی و شکستگی روی پوست ، ضعف در سلامت روده اغلب به صورت آکنه ، اگزما یا روزاسه ظاهر می شود و رژیم غذایی سرشار از قند می تواند ظاهر شود. به عنوان پیری زودرس ، “Hanaway اضافه می کند.

لیست “بله”

اگر در حال حاضر به دنبال غذاهای غنی از این مواد نیستید ، اکنون زمان مناسب شروع است.

غذاهای غنی از ویتامین: ویتامین ها اغلب “ضروری” نامیده می شوند ، زیرا در بدن سنتز نمی شوند (به استثنای ویتامین D) و باید از طریق مواد غذایی تهیه شوند. لیبی متیوز ، متخصص تغذیه و بنیانگذار Dose & Co. ، توضیح می دهد: “من غذاهای غنی از ویتامین A را توصیه می کنم ، که شامل سیب زمینی شیرین ، هویج و اسفناج است.” “همچنین ، غذاهای غنی از ویتامین B و C مانند سبزیجات سبز برگ ، تخم مرغ و حبوبات ، به علاوه غذاهای غنی از روی ، مانند عدس ، بلغور جو دوسر و قارچ نیز ضروری هستند.”

سبزیجات برگ سبز تیره: سبزترها تیره تر ، بهتر! سیدنی اسپیواک ، متخصص تغذیه ، می گوید: “این معمولاً نشان دهنده سطح بالاتر آنتی اکسیدان است.” “قرار دادن سبزیجات برگ دار در وعده های غذایی روزانه به درخشش پوست شما کمک می کند! نمونه هایی از سبزیجات برگ سبز تیره اسفناج و کلم پیچ است. “

پروتئین: هاناوی می افزاید: “این برای پوست سالم مهم است زیرا پوست ما برای رشد و ترمیم به اسیدهای آمینه کافی ، عناصر سازنده پروتئین ، نیاز دارد.”

چربی های سالم: هاناوی می گوید: “اینها – فکر می کنیم ماهی صید شده وحشی و آووکادو – برای پوستی چاق و درخشان و رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و عناصر غذایی گیاهی ضروری است.” “آنها به حداقل آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند و باعث تشکیل کلاژن می شوند.”

امگا 3: Spiewak اضافه می کند: “در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 آنتی اکسیدان نیستند ، اما می توانند به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل کنند.” “امگا 3 به تقویت لایه خارجی پوست کمک می کند تا سموم خارجی از بدن خارج شوند.”

عسل مانوکا: طبق سندی یونان بورکو ، متخصص تغذیه ثبت شده ، عسل مانوکا باعث کاهش التهاب می شود ، که با کاهش تشکیل التهاب سیتوکین به ضد پیری کمک می کند. “برخی از روش های مورد علاقه من برای لذت بردن از آن اضافه کردن 1-2 قاشق چای خوری عسل مانوکا به قهوه سرد من با وانیل و شیر بدون چربی یا شیر بادام است. من PRI Manuka Honey را دوست دارم زیرا سرشار از متیل گلیوکسال (MGO) است ، یک ترکیب ضد باکتری موجود در عسل مانوکا است که برای بهبود زخم استفاده می شود. ”

پشتیبانی از کلاژن: وعده های روزانه مکمل کلاژن نیز می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. متیوز که محصولات کلاژن سازی Dose & Co. با استفاده از کلاژن های نوع 1 و 3 ساخته می شود ، می گوید او هرگز مقدار مصرف خود را از دست نمی دهد. هاناوی همچنین توصیه می کند 10 گرم پودر کلاژن به برنامه صبحانه خود اضافه کنید. وی خاطرنشان كرد: “این ماده حاوی اسیدهای آمینه خاصی برای ترمیم و تجدید پوست است.”

غذاهایی که از نظر اجتماعی فاصله دارند

برای زدن دکمه تنظیم مجدد تنظیمات از داخل ، متخصصان تغذیه ای که با آنها صحبت کردیم در مورد این لیست کوتاه شماره منفی به توافق رسیدند.

گلیسمی بالا و گلوتن: ماتیوز می گوید: “اینها مبارزه با آکنه را برای بدن دشوار می کند.” “غذای سرخ شده منجر به تولید بیش از حد چربی در پوست می شود که می تواند باعث شکستگی شود. آنها همچنین التهاب را در بدن القا می کنند که در صورت تلاش برای حفظ شفافیت پوست ، مشکلات بیشتری به وجود می آورد. “

قند: شکر تصفیه شده می تواند بسیاری از بیماری های شایع پوستی مانند آکنه ، روزاسه ، اگزما و پسوریازیس را تشدید کند. هاناوی توضیح می دهد: “یک رژیم غذایی پر قند باعث پیری زودرس پوست از طریق یک واکنش شیمیایی به نام گلیکاسیون می شود.” “این زمانی است که قند موجود در جریان خون به پروتئین های کلاژن و الاستین موجود در پوست متصل می شود و باعث می شود آن از خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری کمتری برخوردار باشد ، در نتیجه باعث ایجاد خطوط ریز ، چین و چروک و پوست مات و آویزان می شود.”

چربی های التهابی: این چربی ها که در مواردی مانند روغن های گیاهی و دانه یافت می شوند ، می توانند ساختار شیمیایی دیواره سلولی پوست ما را تغییر دهند. هاناوی خاطرنشان می کند: “رژیم غذایی حاوی چربی های سالم منجر به دیواره سلولهای چاق و چله ای می شود و پوست ما را جوان و درخشان نشان می دهد.”

از آنجا که پوست براق همیشه منو است ، این لیست گلوله برای سفر بعدی به فروشگاه مواد غذایی ضروری است. هاناوی می گوید: “یک رژیم غذایی نادرست باعث سفتی و ضخیم شدن دیواره سلول می شود و در نتیجه پوستی نازک و کمرنگ ظاهر می شود که قدیمی تر از آن است.” به آن می گوییم ، کم بگو!

یک دکتر پیدا کنید

یک زیبایی جدید پیدا کنید “دکتر برتر زیبایی” نزدیک تو






Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>